Ressourcecenter

Ressourcecentret ved Nørre Aaby skole tilbyder læse-, matematik- og AKT- vejledning samt undervisning i Dansk som andet sprog.

Læsevejlederen og matematikvejlederen ved Nørre Aaby skole tilbyder vejledning til elever med læse- eller matematiske vanskeligheder. Eleverne indstilles til læse- og/eller matematikvejledning af personale tilknyttet eleverne. Efter behov testes eleverne af vejlederne. Læsevejlederen er ansvarlig for gennemførsel af den obligatoriske sprogscreening i 0. klasse.

Læsevejlederen anbefaler følgende materialer (klik på titel for visning af folder):
Læsefolder 0. klasse
Læsefolder indskolingen
Læsefolder mellemtrinnet
Læsefolder udskolingen

AKT-vejledning tilbydes til elever med sociale- og/eller faglige udfordringer. Eleverne indstilles af klasselærerne til samtaler og forløb. Ved behov kan AKT-teamet inddrage Middelfart Kommunes PPR-afdeling til sparring og konsulentbistand. Dette sker altid efter aftale med forældrene.

Dansk som andet sprog (DSA) tilbydes til eleverne med andet modersmål end dansk.