Sygemelding og fritagelse

Procedure for sygemelding af elev
Sygemelding af elev sker via widgetteten "Forældrefravær" i Aula. Sygemelding skal ske senest klokken 7.40 på den pågældende dag. Der skal gives besked hver dag, med mindre andet er aftalt med skolens ledelse. Går eleven i SFO skal der også gives besked i komme/gå-modulet at eleven er syg.

Anmodning om fri/ferie
Ønskes en elev fri fra skole, skal der rettes henvendelse til skolen. Tilladelse til fravær på en dag kan gives af klasselærerne. Tilladelse til fravær på to eller flere dage skal der anmodes om ved at skrive til skolens ledelsen. Går eleven i SFO skal der også gives besked i komme/gå-modulet at eleven holder fri.

Besked om tandlægebesøg, lægetid, for sent fremmøde, gå tidligere mm.
Besked om fravær en del af skoledagen skrives som udgangspunkt til klasselærerne via Aula. I akutte situationer er det muligt at give besked til skolens kontor på 88885560.

Skolen er forpligtet til at registrere elevernes fravær uanset årsagen.