Skoleudviklingssamtaler 2023

Pejlemærker for Nørre Aaby Skole 2023-2024

Vores fundament

Nørre Aaby Skole er en skole med over 300 elever fra 0.-9. klasse. Skolen er i en udviklingsproces, der begyndte med organisering af skolen i 2 afdelinger forrige år og i indeværende skoleår er styrket teamsamarbejde, børnesyn, kvalitet i SFO og udvikling af AKT-indsatsen nogle af de indsatser der er igangsat.

Vores pejlemærker

Et pejlemærke er fokusområde, som vi ønsker at fastholde eller (videre)udvikle. Vi vil i skoleåret 2023-2024 arbejde med 3 pejlemærker for at understøtte skolens videre udvikling. De udfoldes nedenfor:

Attraktiv skole

Forandring

Vi vil fastholde skolen som elever og forældres førstevalg og være kendt som en skole, der arbejder med stærke fællesskaber, trivsel og faglig progression.

Vi vil kvalificere vores klassekonferencer ved at arbejde mere datainformeret – med inddragelse af såvel kvantitative som kvalitative data – i vores pædagogiske og didaktiske samtaler om elevernes faglige progression og trivsel.

Vi ønsker, at:

• øge elevernes faglige progression og trivsel

• styrke teamsamarbejdet

• understøtte lærerens arbejde.

Verdensborger - internationalisering

Forandring

Vi vil skabe livsduelige verdensborgere, der tror på, at de kan gøre en forskel i fællesskabet – både det lokale, nationale og globale.  Det internationale giver eleverne et udsyn til andre elever og noget ”krydderi” i den daglige undervisning i hver klasse.

Vi vil styrke vores samarbejde med europæiske skoler via Erasmus+. Det gælder både på elev- og lærerniveau.

Vi ønsker flere faglige forløb med en international dimension og samarbejder.

Elevfravær

Forandring

Vi tror på, at det er godt for børn at gå i skole og være en del af fællesskabet. Derfor vil vi arbejde for at udvikle skolen, så den er klar til eleverne – og blive endnu bedre til at understøtte de elever, der er udfordret på at komme i skole.

Vi vil mere systematisk analysere og følge op på fraværsmønstre, der kan påvirke elevernes læring og udvikling negativt – i tæt samarbejde med forældrene.

Vi ønsker, at elevernes fravær falder.

Dato: 20/4-2023