Pejlemærker for Nørre Aaby Skole 2023-2024
Vores fundament
Nørre Aaby Skole er en skole med over 300 elever fra 0.-9. klasse. Skolen er i en udviklingsproces, der begyndte med organisering af skolen i 2 afdelinger forrige år og i indeværende skoleår er styrket teamsamarbejde, børnesyn, kvalitet i SFO og udvikling af AKT-indsatsen nogle af de indsatser der er igangsat.
Vores pejlemærker
Et pejlemærke er fokusområde, som vi ønsker at fastholde eller (videre)udvikle. Vi vil i skoleåret 2023-2024 arbejde med 3 pejlemærker for at understøtte skolens videre udvikling. De udfoldes nedenfor:
Attraktiv skole | ||
Relevans | Handlinger | Forandring |
Vi vil fastholde skolen som elever og forældres førstevalg og være kendt som en skole, der arbejder med stærke fællesskaber, trivsel og faglig progression.
| Vi vil kvalificere vores klassekonferencer ved at arbejde mere datainformeret – med inddragelse af såvel kvantitative som kvalitative data – i vores pædagogiske og didaktiske samtaler om elevernes faglige progression og trivsel.
| Vi ønsker, at:
|
Verdensborger - internationalisering | ||
Relevans | Handlinger | Forandring |
Vi vil skabe livsduelige verdensborgere, der tror på, at de kan gøre en forskel i fællesskabet – både det lokale, nationale og globale. Det internationale giver eleverne et udsyn til andre elever og noget ”krydderi” i den daglige undervisning i hver klasse. | Vi vil styrke vores samarbejde med europæiske skoler via Erasmus+. Det gælder både på elev- og lærerniveau. | Vi ønsker flere faglige forløb med en international dimension og samarbejder. |
Elevfravær | ||
Relevans | Handlinger | Forandring |
Vi tror på, at det er godt for børn at gå i skole og være en del af fællesskabet. Derfor vil vi arbejde for at udvikle skolen, så den er klar til eleverne – og blive endnu bedre til at understøtte de elever, der er udfordret på at komme i skole. | Vi vil mere systematisk analysere og følge op på fraværsmønstre, der kan påvirke elevernes læring og udvikling negativt – i tæt samarbejde med forældrene.
| Vi ønsker, at elevernes fravær falder. |
Dato: 20/4-2023